De Lancia Delta Integrale is HET hot hatch icoon uit de jaren 90. Met dank aan ‘Maturo Cars’ in Veghel is er nu een nieuwe Maturo Stradale; een Lancia Delta Integrale Resto-mod in koolstofvezel.

In deze exclusieve eerste rijtest kruipt Jonny Smith achter het stuur van de originele Integrale Evo 1, krijgt hij een gedetailleerde rondleiding door de Maturo-werkplaatsen in Nederland en ontdekt hij hoe een herboren ultieme Integrale van € 340.000 aanvoelt. Deze Maturo Stradale biedt aanzienlijke verbeteringen ten opzichte van de originele Delta, met meer dan 400 pk, verbeterde vering en een gemoderniseerde versnellingsbak, wat zorgt voor een rijervaring die vergelijkbaar is met die van moderne auto’s.

Maturo Cars heeft meer dan 25 jaar ervaring in het prepareren en bouwen van klassieke rallyauto’s, maar is nu gespecialiseerd in de hoekige Lancia Delta Integrale, die zesvoudig WRC-winnaar is. U kunt uw originele auto door hen laten tunen of repareren, of ze kunnen een door de FIA ​​goedgekeurde Groep A-rallyauto voor u bouwen. Of… in het geval van de Stradale… kun je een straatauto bestellen die in wezen een Groep A rally Integrale is, maar dan met moderne upgrades, een niveau van comfort en de beste pasvorm en afwerking van wat ooit een tamelijk slecht gebouwde homologatieauto was.

De recensent spreekt zijn grote waardering uit voor de Maturo Stradale en geeft aan dat, hoewel duur, de kwaliteit en prestaties de investering rechtvaardigen voor fans van het merk Lancia.

Kentekens van de auto's in de video: R-192-VK, YV-13-LJ, R-251-DF

#Delta, #Integrale, #Lancia, #racing, #restomod, #rijtest, #tuning, #zwart

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *