In deze video beoordeelt Autoblog de nieuwe Audi A6 avant (generatie C9) en vergelijkt deze met de elektrische A6 e-tron. De presentator bespreekt de kenmerken, designelementen en rijeigenschappen van het nieuwe benzinemodel, maar benadrukt ook de verschillen tussen de twee versies en deelt zijn ervaringen met de auto.
De A6 C9 is gebouwd op een verbrandingsmotorplatform, wat hem onderscheidt van elektrische modellen. Het premium design omvat aerodynamische verbeteringen die gericht zijn op het verminderen van de luchtweerstand, wat bijdraagt aan een lager brandstofverbruik.
De A6 biedt meerdere motoropties, maar Nederland krijgt alleen de 2.0 TFSI met 204 pk en 340 Nm (V6) De presentator bekritiseert het gebrek aan hybride opties op de Nederlandse markt en bespreekt de prestaties en acceleratie van de motor.
Interieur en techniek
De auto is voorzien van geavanceerde technologie, zoals een optioneel passagiersinformatiedisplay, augmented reality-functies in het head-up display en een premium geluidssysteem met speakers geïntegreerd in de hoofdsteunen.
Het interieur is voorzien van hoogwaardige materialen en een modern design met meerdere schermen en navigatieopties. Comfortvoorzieningen omvatten een panoramisch dak en geavanceerde geluidsreductietechnologie voor een stillere rit.
Kritiek op benzinemodel
De presentator is teleurgesteld over de prestaties van de benzinemotor. Hij vindt dat deze de geavanceerde technologie van de elektrische versies mist en trekt de marktpositionering van de auto in twijfel gezien de prijs (vanaf 70.000 euro).
Kortom: mooie auto, maar nog even wachten loont. Of maak direct de overstap naar volledig elektrisch met de A6 e-tron.